het jaar ten einde

18 december 2009

3 Reacties to “het jaar ten einde”

  1. Ria Giskes-Pieters Says:

    Hallo Arnold,
    Een mooie symboliek zie ik hierin: ook de kleinste twijgjes (gebeurtenissen) zijn belangrijk, ze horen er bij, ook zij dragen “een flink pak sneeuw”. Ook een mooie overeenkomst tussen het jaar, dat eindigt, met een boom, die in twijgjes “eindigt”.
    groetjes, Ria

  2. Jeanine Says:

    Wat ik er vooral ook in lees is dat de dunste twijgjes evenals de groten niet werden gespaard door de natuur, ‘het leven’.

    Hartelijke groet,

    Jeanine


  3. Dag Ria en Jeanine,
    De twijgjes vragen inderdaad om symboliek met zo’n eerste regel. Leuk dat er ruimte is voor meerdere gezichtspunten. Bedankt voor de reacties, dit is een haiku waar ik al flink aan gesleuteld heb en waarvan ik nog niet weet of ik er tevreden over ben. Bedankt voor jullie reacties, groetjes,
    Arnold


Plaats hier uw reactie (LET OP! de reactie is voor iedereen zichtbaar)

