Een setje haiku

9 maart 2010

Al sinds vele jaren ben ik lid van een haikukern in Tokyo, Japan. Die haikukern heet Fuyoh en wordt geleid door Yoko Sugawa en Dhugal J. Lindsay. De kern geeft ieder kwartaal een tijdschriftje uit en ieder lid mag daarin een bladzijde vullen. Ik stuur ongeveer eens per jaar wat in voor zo’n bladzijde. Ik stuur dan een stuk of twaalf haiku’s in, waarvan er zeven geplaatst kunnen worden. Insturen doe ik in het Engels. Via email krijg ik dan soms wat commentaar en suggesties en wordt aangegeven welke haiku’s geselecteerd zijn. Yoko en Dhugal vertalen de haiku’s dan en een maand of twee later verschijnt dan het tijdschrift.

Hieronder de haiku’s van het lentenummer van 2010.

(klik op de afbeelding om te vergroten; als je daarna nog eens op de bladzijde klikt wordt hij nog groter)

(klik op de terug/back knop om weer terug te gaan)

4 Reacties to “Een setje haiku”

  1. Marleen Hulst Says:

    Wat leuk Arnold. De meeste haiku’s ken ik in het Nederlands van je, maar ook in de Engelse vertaling komen ze goed tot hun recht. De Japanse vertaling erbij maakt het bijzonder.

    groetjes, Marleen

  2. Ria Giskes-Pieters Says:

    Ja, mooi en bijzonder, die bladzijde!
    groetjes, Ria


Plaats hier uw reactie (LET OP! de reactie is voor iedereen zichtbaar)

