laatste kwartier

3 oktober 2010

laatste kwartier
aan de gracht
in het voorbijgaan
nog net een reiger

4 Reacties to “laatste kwartier”

  1. Ria Giskes-Pieters Says:

    Hoi Arnold,
    ik heb een paar dagen gewacht, maar de eerste regel begrijp ik nog steeds niet: bedoel je het laatste kwartier van een wandeling, of het laatste kwartier van een dag, of toch iets heel anders?
    groetjes, Ria


    • Hoi Ria,
      ‘Laatste kwartier’ is wanneer de maan nog voor een kwart zichtbaar is voordat het nieuwe maan wordt. Tussen halve maan en nieuwe maan in dus. Dat was op de dag van de ontmoetingsdag. Daarnaast heeft het natuurlijk ook een bijklank in de zin van het laatste kwartier van iets anders, maar dat is niet als eerste betekenis bedoeld… ik weet zelf nog niet wat ik van deze haiku vind hoor… ik laat hem nog even liggen. Groetjes, Arnold

  2. Ria Giskes-Pieters Says:

    hoi Arnold, dom dat ik daar niet aan gedacht heb! In deze betekenis is de haiku ineens veel mooier en gelaagder.
    groetjes, Ria


Plaats hier uw reactie (LET OP! de reactie is voor iedereen zichtbaar)

