Ochtendschemering

21 januari 2011

Ochtendschemering –
door mist omgeven, op weg
naar diezelfde plek;
met mijn twijfel door te gaan
staakt een merel zijn gezang.

Onderstaande versie is de versie waarop Bouwe en Ria reageerden:

Ochtendschemering –
door mist omgeven, op weg
naar diezelfde plek;
een vogel staakt zijn fluiten
als ik twijfel door te gaan.

4 Reacties to “Ochtendschemering”

  1. Ria Giskes-Pieters Says:

    Mooi en intrigerend Arnold! Ik blijf me afvragen wat en waar ‘diezelfde plek’ is. Maar blijkbaar zo bijzonder, dat een vogel stopt met zingen, als jij twijfelt of je wel door zal gaan… Ik denk tegelijktijd aan een innerlijke ‘plek’, waarnaar je op weg bent. Mooi, zo’n gedicht dat je bezig blijft houden!
    groetjes, Ria

  2. Bouwe Brouwer Says:

    Een stille tocht die door de laatste twee regels nog indringender stil wordt. Leuk dat je zo met Tanka bezig bent. Ik vind het een moeilijke vorm. Maar dat soort dingen moeten groeien denk ik. Ik ben benieuwd wat er nog meer uit je pen gaat rollen!

    Hartelijke groet,

    Bouwe


    • Dag Bouwe,
      Ik zie nu pas deze reactie. Op een of andere manier was hij bij de spam terecht gekomen. Ik vind tanka ook een moeilijke vorm, ik moet er echt voor in een bepaalde stemming zijn. Haiku gaat me toch gemakkelijker af. Dank je wel voor je reactie. Groet, Arnold


Plaats hier uw reactie (LET OP! de reactie is voor iedereen zichtbaar)

