Chinese cultuur demonstratie

20 februari 2011

Na vanochtend de hele ochtend getaiji-d te hebben, zijn Marion en ik vanmiddag naar een demonstratie-optreden geweest van sporters van de Beijing Sports University. Zij traden op in de grote zaal van Grandcafe Engels in het Groothandelsgebouw in Rotterdam. We waren uitgenodigd door mijn Delftse taiji-lerares mw. Wang Xiali. Er waren demonstraties van kungfu, taiji, stijldans, moderne dans en wat folkloristische spelletjes. In de video een mooi stukje taiji push hands.

Eén reactie to “Chinese cultuur demonstratie”

  1. -JC- Says:

    Het mooie van TaiChi is dat er geen kracht mee gepaard lijkt te gaan, Deze opname is daar een mooi voorbeeld van, alsof ze met draden aan elkaar vast zitten. Toch kan een push hand zoveel doen in je verdediging en maakt hij je heel sterk.
    het word tijd dat ik de restjes disbalans in mijn leven ga opruimen en de vorm weer ga lopen.
    Toeval bestaat niet, ik kwam bij toeval op deze site……


Plaats hier uw reactie (LET OP! de reactie is voor iedereen zichtbaar)

