sketchcrawl gouda

25 januari 2015

Het was de tweede keer dat ik met een sketchcrawl meedeed. Vorige keer was dat in Schiedam, nu in Gouda. Ik zou er samen met mijn vrienden Fred en Rike heen gaan, maar door omstandigheden kon Fred niet komen. De sketchcrawl vond dit keer plaats in de St. Janskerk in Gouda. Om twaalf uur werden we welkom geheten door organisatrices Loes en Monique en langzaam druppelden de ongeveer zestig deelnemers binnen. Scan_20150125 (3)Om 13:00 gaf Liesbeth ons een rondleiding door de kerk. Ze vertelde ons uitgebreid over de verhalen achter ‘de glazen’, de glas-in-loodramen waar de kerk zo beroemd om is. Interessante verhalen! Daarna konden we echt losgaan met tekenen.

Ik tekende een deel van een doorkijk over het middenschip van de kerk en ik tekende een zuil in een van de zijmuren. Bij de sketchcrawl in Gouda is het de gewoonte om op een uitgereikte kaart op ansichtkaartformaat een tekening achter te laten. De laatste afbeelding laat dat kaartje zien. Het was weer een inspirerende en gezellige tekenmiddag. Onderstaand filmpje (gemaakt door Loes Vork) geeft een impressie van de dag (mijn tekeningen zijn te zijn op 0:20, 4:06 en 5:08).

Onderaan dit bericht zijn mijn tekeningen afgebeeld.

Via deze link kun je twee prachtige 360 graden foto’s bekijken van het interieur van de kerk, tijdens de sketchcrawl: één vanuit grote hoogte, en één vanuit het perspectief van een sketchcrawler. Ze zijn gemaakt door Dennis van Duijn.

Klik op de tekeningen voor een grotere weergave.

Scan_20150125 (2)Scan_20150125 DSC_8484

2 Reacties to “sketchcrawl gouda”

  1. Loes Vork Says:

    Leuke blog Arnold, en leuk dat je erbij was! Wij maken scans van de ingeleverde tekeningen, dus die krijg je nog.
    Hartelijke groet,
    Loes en Monique (wij organiseren het samen)


Plaats hier uw reactie (LET OP! de reactie is voor iedereen zichtbaar)

