twee slakken

26 mei 2016

Naar aanleiding van wat ik vanochtend zag op straat en mijn gedachten over een gesprek dat ik gisteravond had…. ik heb al een tijd geen haiku of tanka meer geschreven. Ik moest het toch maar weer eens gaan proberen.

twee slakken
ongeweten onderweg
naar elkaar
hoe lang nog voordat zij
zich daarin gaat herkennen?

2 Reacties to “twee slakken”

  1. mArian Says:

    In plaats van “ongeweten” zou je misschien “nietsvermoedend” kunnen gebruiken. Bij “ongeweten” vraag ik me in eerste instantie af door wie dan wel; “nietsvermoedend” koppel je direct aan de beestjes zelf.
    De laatste twee regels stellen me voor een raadsel: moet “zij” zich herkennen in twee slakken die elkaar nietsvermoedend naderen?


    • Dag mArian, ‘nietsvermoedend’ is inderdaad beter en klinkt ook wel lekker. Met die laatste twee regels heb ik wel een beetje zitten worstelen. Inderdaad, ik vraag me af wanneer ‘zij’ haar situatie zal herkennen als een situatie die vergelijkbaar is. Hmm. Misschien moet ik het dan anders verwoorden.


Plaats hier uw reactie (LET OP! de reactie is voor iedereen zichtbaar)

