Redacteur bij Wakibi

Sinds enkele jaren deed ik wel eens wat vertaalwerk voor Wakibi, het sociale platform voor microfinanciering. Sinds januari 2014 heb ik een andere rol bij Wakibi, ik ben webredacteur geworden. Zo nu en dan zal ik een artikel schrijven voor de website. Gisteravond verscheen mijn eerste artikel: Sociale meerwaarde: Lenen aan ondernemers in voormalige conflictgebieden. Ik neem me voor tenminste iedere twee maanden een artikel te schrijven. Voor mij is dat een manier om naast geld lenen aan kleine ondernemers in landen met veel armoe, me te verdiepen in wat er in die landen zoal gebeurt en wat de rol van microfinanciering is en kan zijn.

Sociale meerwaarde: Lenen aan ondernemers in voormalige conflictgebieden.
De leningen die via Wakibi kunnen worden gefinancierd richten zich sterk op sociale meerwaarde. Deze vorm van microfinanciering kan ondernemers helpen die op andere wijze moeilijk of onmogelijk aan financiële middelen kunnen komen. Veel van de leningen gaan naar ondernemers in landen waar extreme armoede heerst. Maar in voormalige conflictgebieden is de situatie vaak nog moeilijker. Ook in die gebieden kan microfinanciering een belangrijke rol spelen, vooral als middel bij het opstarten van kleine ondernemingen. Waarom is dat zo? Lees verder op de site van Wakibi

 

Plaats hier uw reactie (LET OP! de reactie is voor iedereen zichtbaar)